Nezvládáte home office? Tipy pro zaměstnance, jak přechodnou situaci přežít

Mnozí lidé si říkají, že kdyby pracovali formou home office, určitě by se jim pracovalo opravdu dobře. Měli by na všechno čas, práci by si rozvrhli podle svého a věnovali se více rodině. Jenže home office není pro každého. Ne každý má natolik silnou vůli, aby se i v pohodlí domova, kde je hromada lákadel, rozhodl opravdu aktivně pracovat. Většinou se nechají zlanařit prokrastinací a práce – té moc neudělají.  

Pokud patříte k zaměstnancům, pro které je práce z domova za trest, určitě se modlíte, abyste už mohli jít do svého klasického zaměstnání. I když pracujete třeba jen v kanceláři, je tam přece jenom jiná morálka než doma. Abyste však aktuální situaci zvládli s přehledem, přinášíme několik rad a tipů, jak to hravě zvládnout.  

Hlavně mějte časový plán a dodržujte ho 

Klíčem k úspěchu je hlavně mít časový plán a dodržovat ho. Takzvaný časový harmonogram se při home office potřebuje. Pokud máte problém s tím ho plnit, doporučujeme si stáhnout aplikace do svého telefonu, které vám v soustředěnosti krapet pomůžou. Například aplikace Forest je jednou z nejefektivnějších. Pokud vydržíte pracovat půl hodinu v kuse, zasadíte strom. Je to ohromně motivační! 

Dopřávejte si přestávky 

Do svého denního časového harmonogramu byste měli zakomponovat mimo jiné i přestávky. Ani v zaměstnání nepracujete bez přestávek. Pokud byste pracovali nonstop, mohlo by dojít spíše k vyhoření a k vypěstování naprosté nechuti vůči vašemu zaměstnání. Přestávky si proto dávejte nejen na oběd, ale třeba také na kávu nebo jenom na drobné procvičení, abyste tím prokrvili mozek.  

Hlavně udržujte kontakt s kolegy 

Abyste se z toho opravdu nezbláznili, udržujte kontakt s kolegy. I ti na tom mohou být stejně špatně jako vy. Proto si volejte, pište si e-maily a buďte zkrátka v kontaktu. Nikomu neprospívá na duši, když je celý den v izolaci. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *